ALAPOK:
A generátor feladata, hogy a járműben lévő összes elektromos fogyasztót energiával látja el, miközben az akkumulátort egyidejűleg tölti. A háromfázisú generátorokat általában a modern járművekbe szerelik be.
A generátor teljesítménye, az akkumulátor kapacitása és a jármű elektromos rendszerének teljes teljesítményigénye egymáshoz igazodik.
A GENERÁTOROK MŰKÖDÉSE:
A generátor általában a következő alkatrészekből áll:
- Ház
- Állórész
- Generátor rotor
- Generátor szabályozó
A háromfázisú tekercselésű állórész a generátorházba van szerelve. A körmös oszlopok, a gerjesztő tekercselés, a ventilátor és a csúszógyűrűk a generátor forgórészének tengelyére vannak felszerelve. A szíjtárcsa a tengely külső részének elejére van felszerelve. A szénkefe-tartókkal ellátott elektronikus vezérlőegység a generátor hátsó részében található.
Funkció
Az áramot a háromfázisú generátorban állítják elő indukciós elven. Az állórész tekercsében elektromos feszültség keletkezik, amikor a tekercsben lévő mágneses tér megváltozik. A mágneses tér változását a forgó váltakozó rotor hozza létre. A változó északi és déli pólusú változó mágneses tér szinuszos váltakozó feszültséget generál. Ezt a váltakozó feszültséget, amely nem alkalmas a jármű elektromos rendszerére, az egyenirányító egyenáramú feszültséggé alakítja. A vezérlőegység a generátor feszültségét a motor mindenkori üzemállapotához és a rendszer összes fogyasztójának feszültségigényéhez igazítja.
A hiba tünetekről és a javítási információkról mindent megtalál a Hella Techworld oldalán . /a nyelvet állítsa magyarra/