Vegyük például a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert: Elég egy figyelmeztető hang sáv elhagyásakor? Vagy legyen haptikus figyelmeztetés ott, ahol rezeg a kormány? Vagy aktív kormányzás vagy fékezés szükséges? A helyes döntés meghozatalához a modern rendszerek kihasználhatják az érzékelők és a kamerarendszerek közötti interakciót. Minél pontosabban dolgozzák fel az élő információkat valós időben, a vezetőtámogató rendszer annál optimálisabban reagál az utakon kialakult helyzetre. Az alkalmazástól és az ADAS-tól függően számos egyéb információ is beépül, mint például a sebesség, a kormányzási szög, az elöl haladó járműtől való távolság, a holttér-információk vagy akár az útviszonyok (stb.). A HELLA új Shake érzékelője például javítja a radar, a lidar és a kamera környezeti érzékelését azáltal, hogy naprakész és pontos adatokat szolgáltat az útviszonyokról.
Ennek ellenére léteznek olyan segédrendszerek is, amelyek nem avatkoznak be közvetlenül a menetdinamikával járó folyamatokba, de jelentősen javítják a passzív biztonságot és kényelmet. Ilyen például a távolsági fényszóró asszisztens vagy az automatikus ablaktörlő. Például a HELLA kombinált eső/fényérzékelőket is szállít, amelyek mérik a hőmérsékletet, a páratartalmat és a napsugárzást (környezeti fényt), és így a jármű lámpái mellett a légkondicionáló rendszert is vezérelhetik.
Érzékelőkről további információkat talál a Hella TechWorld oldalán.