Weboldalunk sütiket használ a felhasználói élmény javítása érdekében. Az „Elfogadom” gomb használatával Ön elfogadja és tudomásul veszi a sütikkel kapcsolatos tájékoztatónkat és irányelveinket.
Elfogadom
Kategóriák

Aktív szén tartály

2024. 08. 27. 14:24:22
Az aktívszén-tartály védi a környezetet az el nem égett üzemanyaggőzöktől. Ez az oldal elmagyarázza, hogyan működik a rendszer, mi okozhat hibát, és hogyan befolyásolják a meghibásodások a motor működését. Értékes gyakorlati tanácsokat is találhat az aktívszén-palackkal kapcsolatos hibaelhárításhoz.

Itt hasznos alapinformációkat és fontos tippeket talál a járművek aktívszén-tartályával kapcsolatban.

AZ AKTIVÁLT SZÉN KANNISZTER ALAPELVEI: ALAPELVEK

A lambda-vezérlés bevezetése óta a katalizátoros járműveken a járművek minden káros anyag-kibocsátása törvényi szabályozás alá esik.

Ez magában foglalja az üzemanyagok (szénhidrogének) elpárologtatását is az üzemanyagtartályból. Mivel ezek az úgynevezett illékony szénhidrogének nem juthatnak be a légkörbe, fel kell őket fogni és tárolni újrafelhasználás céljából. A törvényi előírások betartása érdekében itt üzemanyag-gőzök visszatartó és visszavezető rendszereit alkalmazzák. Ennek a rendszernek az egyik fontos eleme az aktívszén-tartály.

1 üzemanyagtartály, 2 légtelenítő vezeték, 3 aktívszén-tartály, 4 recirkulációs vezeték, 5 tartály légtelenítő szelep, 6 légtömeg-érzékelő, 7 fojtószelep, 8 légbeszívó rész

AZ AKTIVÁLT SZÉN KANNISZTER MŰKÖDÉSI ELVE: FUNKCIÓ

Az aktívszén-tartály a nyomáskiegyenlítő vezetéken keresztül csatlakozik a tartály légtelenítőjéhez, és a hő hatására elpárolgó üzemanyag felfogására és tárolására szolgál.

Az időzített szelep a szívócső és az aktívszén-tartály közötti összekötő csőben található. Amint a lambda-vezérlés aktív, az időzített szelep működésbe lép, és a szívócső és az aktívszén-tartály közötti vezeték felszabadul. A szívócsőben lévő vákuum hatására a környezeti levegő az aktívszén-tartály nyílásán keresztül szívódik be. A beszívott levegő átáramlik az aktív szénen, és a felfogott tüzelőanyagot a motorhoz vezeti, hogy keverék képződjön. Mivel a rendszer befolyásolja a keverék összetételét, csak akkor válik aktívvá, ha a lambda vezérlés működik.

Időzítő szelep 

AKTÍV SZÉN KANNISZTER HIBA: TÜNETEK

Hibajelenségek meghibásodás esetén:

  • Pl. P0441 hibakód: A tartály légtelenítő rendszer áteresztőképessége hibás
  • A motor nem jár egyenletesen
  • Benzinszag a kiáramló üzemanyaggőzök miatt
  • Nincs vezérlés a vezérlőegység által
  • Hibás időzített szelep
  • Mechanikai sérülés (baleset)
  • Hibás vonalak

AZ AKTIVÁLT SZÉN KANNISZTER ELLENŐRZÉSE: HIBAELHÁRÍTÁS

  • Ellenőrizze, hogy az aktívszén-tartály nem sérült-e.
  • Ellenőrizze, hogy a tömlők, vezetékek és csatlakozások nem sérültek-e, és győződjön meg arról, hogy megfelelően vannak rögzítve/felszerelve.
  • Ellenőrizze az időzített szelep sérülését.
  • Ellenőrizze, hogy az időzített szelep elektromos csatlakozásai nem sérültek-e, és megfelelően vannak-e felszerelve.
  • Ellenőrizze a földelést és a feszültségellátást. Ehhez távolítsa el az időzített szelep csatlakozóját. Amikor a motor üzemi hőmérsékleten van, a feszültség kb. 11 – 14 V-nak kell lennie (a motornak melegnek kell lennie ahhoz, hogy a lambda vezérlés aktív legyen, különben nem lehet működtetni az időzített szelepet).
  • Ellenőrizze az oszcilloszkóppal: Csatlakoztassa az oszcilloszkóp mérővezetékét az időzített szelep testvezetékéhez.
  • Állítsa be a mérési tartományt, X-tengely = 0,2 másodperc, Y-tengely = 15 V.

 

Időzített szelep kioldása

Tartalomhoz tartozó címkék: BLOG