AZ AUTÓ AC RENDSZERÉNEK ÖBLÍTÉSE – MÓDSZEREK
A klímaberendezések öblítése rendkívül fontos javítások vagy kompresszorok megsérülése esetén. Az öblítési folyamat eltávolítja a szennyeződéseket és a káros anyagokat a légkondicionáló körből.
Az öblítésre mindig szükség van szakszerű javítások elvégzésekor, valamint annak elkerülése érdekében, hogy a későbbiekben szükség legyen további költséges javításokra. Ezenkívül az öblítés védi a garanciát a szállítóval szembeni igények esetén, és garantálja a vevő elégedettségét.
Ne öblítse le azonban a kompresszorokat, az expanziós/fojtószelepeket vagy a szűrőszárítókat és/vagy az akkumulátorokat. Használjon adaptereket ezen alkatrészek áthidalására az öblítési folyamat során. Az öblítési folyamat befejezése után a szelepeket és a szűrőket ki kell cserélni.
A kompresszor cseréjekor a teljes légkondicionáló rendszert át kell öblíteni, és a fogyóeszközöket és a nem öblíthető alkatrészeket ki kell cserélni !
1.Öblítés és szűrés klíma szervizgéppel
Az integrált öblítési funkcióval a klímaszerviz egység lehetővé teszi a légkondicionáló rendszerek gyors és költséghatékony öblítését R134a folyékony hűtőközeggel. Ehhez külső öblítőkészüléket és egy öblítő adapter készletből származó alkatrészeket kell használni – mindkettő külön kapható. A funkció elindítása után a jármű klímarendszerét folyékony hűtőközeggel töltik fel, majd újra felszívják. Ezt a ciklust háromszor kell végrehajtani a maximális tisztítási hatás elérése érdekében.
2.Öblítés öblítőfolyadékkal
Ennél a módszernél a légkondicionáló rendszert speciális öblítőfolyadékkal (sűrített levegővel kombinálva) tisztítják. Az öblítési folyamat után a rendszert nitrogénnel kell szárítani. Ez a módszer különösen alkalmas az R12-ről R134a-ra való átalakításra, és kompatibilis az R1234yf légkondicionáló rendszerekkel. A kémiai öblítés még a drága R1234yf légkondicionáló hűtőközeg mellett is költséghatékony alternatíva.
Megjegyzés: Az öblítőfolyadékkal történő öblítés után a rendszer szárításához nitrogént kell használni. Itt a csatlakozó csöveket és a rendszerelemeket egyenként nitrogénnel fújják ki. Kifújáskor ügyelni kell arra, hogy a maximális 12 bar nyomást ne lépje túl.
Az előnyökről és hátrányokról minden további információt megtalál a Hella TecWorld oldalán /állítsa a nyelvet magyarra/