Weboldalunk sütiket használ a felhasználói élmény javítása érdekében. Az „Elfogadom” gomb használatával Ön elfogadja és tudomásul veszi a sütikkel kapcsolatos tájékoztatónkat és irányelveinket.
Elfogadom
Kategóriák

Vásárlói fotók Comet 450/550 Yellow fényszórók

2023. 05. 19. 15:26:29

Ismét vásárlói fotók érkeztek rövid leírással Comet 450 Yellow távfényszóró és Comet 550 Yellow ködfényszóró szett beépítéséről.Köszönet a képekért és a leírásért Tóth Miklós úrnak ezeket az ő engedélyével tesszük közzé.

Az első lépcsőben csak Comet 550 Yellow ködfényszórók voltak felszerelve 2021.05.21. blog bejegyzés.

Variáció a lehetetlenre

Lassan 3 éve vadászom ehhez az autóhoz gyári Hella hűtómaszkot, ami ezen a berken belül kb a Szent Grál. Maszk még akadna, de belevaló 1FB-145-487 az soha. Farigcsálni meg éri meg. Látni ,,bármit is" indokolt országokban ( Finnország, Svédország és társaik) a Toyota kereskedésekben alternatív opcióként ős 3-as szériás Comet és Jumbo, meg Bosch szögletes lámpák is kérhetőek voltak ( a Bosch  picit ormótlan ) 

Mindenképpen szerettem volna kiegészítő távolságit, mert a ködök már bőven a megéri kategóriába léptek, és bízom benne az új pilácsok is hamarosan követik. Hosszas keresgélés, és Péter türelmének a veszély mezsgyéjén egyensúlyozva jutottunk el erre az erősen megosztó megoldásra. Megosztó, mert eleve nem kör alakú. Anno a ködök az autó vérvonala miatt lettek szögletesek, a távok pedig az észszerűség, korhűség,  és a törekvés a szimmetriára véget.

 
2 fő mozzanatnak kellett megvalósulnia:

  • ne legyen a lökhárító semmilyen formában roncsolva,
  • ne takarjon ki a maszkból a szükségesnél többet.

Ez az olajhűtő miatt volt számomra fontos, bár itt jegyezném meg, hogy a fent említett  gyári Hella maszkos megoldás pont takarja... Gondolom anno ennek utánanéztek alaposan, de nem szerettem volna levegőt elvenni.


Teljesen véletlenül találtam meg Péter oldalán a Vitarás beépítést, amihez hasonló pár héttel rá szembe is jött velem, így már biztos voltam benne, hogy megléphető. Mini LightBar is szóba került, de sem méretileg, sem a túl modern megoldása miatt döntöttem inkább a klasszikusabb megoldásnál. 


Nagyon érdekes, és természetesen ebben is az Unió felvilágosult jogalkotóinak a gondolatmenetét érdemes elemezni, mert anno pont ködlámpából szerettem volna ezt a sárgát, távolságiból meg pont a ködét :) Hát ez nem kívánság műsor, a Hella is , és a szabályozás is önálló életet él.


Nézzük a Konzolt.


Pillekönnyű, logikusan megtervezett és pokolian jó minőségű termék, kiemelkedő fényezéssel! De nagy, túlságosan is. Így ami az autón van, az egy eléggé megcsonkított változat. Még könnyebb és semmit nem vesztett a tartásából. Még mindig lehetne belőle lecsípni, de egy darabig így marad.

Comet450


Egyszerűen cuki! Nagyon kompakt, pehelysúlyú és ,,gyűjtői szemszögből "nagy mázi, hogy ebben a színben érkezett. Még a gangeszi kis szorgos kezek is remek munkát végeztek, sehol egy festék megfolyás, csorba stb... Hibátlan csomagolásban érkeztek. Az 550-esek anno ,,szett" opcióval érkeztek, itt ez nem elérhető, így csak a felfogatókonzolok és pár csavar érkezett velük.

Izzóból biztosra mentem, és kísérletezni is szeretek, így egy Hella sárga H3, és egy AllSeasion W. Osram érkezett ( jelenleg ezzel  szerelve). Másik autóban ezt használom a főfényszórókban és hű a nevéhez. Egyedi a kinézete, vezetés közben éjszaka nagyon kellemes szemgolyót simogató, de esőben még erre is rátesz. Ködökben szintén sárga izzó van, és csak az előzőhöz tudom hasonlítani.

Barkács
Méricskélni kell, és nagyon jó minőségű szerszámokkal dolgozni, egyébként nem nehéz. Aki villamosságban otthon van, annak a bekötés gyerekjáték, én nem ide tartozom, de profi és stabil lett. Stabil? Na erre érdemes odafigyelni. Csavarokra azért ránézni, beállítani időközönként szükséges, akár csak a lámpatesteket. 

Kérdőjel (?)
Tény, hogy ízlések és pofonok. Tény, hogy KÖHÉM szerint nem takarható rendszám, de itt ez pont egy olyan szöget érint, aminél nincs az a kamera, amit érdekelne. Trafi, köztér de még simán szemből nézve is minden olvasható, így ez az adott szituációban dől majd el. Van egy ici-pici túlnyúlás, már öletem is lenne, de tökéletesen együtt élhető jelenleg ez a megoldás. 

Összességében ez az egész szett nagyon jó kis elfoglaltságot adott.  Biztos mindenkit ért már némi düh, amikor adaptív, lézerlámpás hightech  jött vele szembe, mögötte.....normál, öreg autóval nem lehet olyan fényt elérni, ez sajnos tény.  Nem utolsó sorban ez az autó lassan kipusztul az útjainkról, ennyit bőven megérdemelt(ünk). Nagyon minimális, kb 2 percet tudtam eddig kipróbálni menet közben, de a tudat, hogyha olyan helyre tévedek, ahol használható, akkor az megfizethetetlen.

Tartalomhoz tartozó címkék: BLOG