2018-ban először több mint 2 millió elektromos autót és plug-in hibridet adtak el világszerte. 2,1 millió eladott járművel piaci részesedésük az összes új regisztráció 2,4 százalékára nőtt – és a tendencia tovább emelkedik. (Centre of Automotive Management) Norvégiában például már 50%-os a piaci részesedés!
A Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) szerint az elektromos és hibrid mobilitás növekedését elsősorban olyan kormányzati programok vezérlik, mint az értékesítési bónuszok, a belső égésű motorral szerelt autók helyi vezetési tilalma vagy a levegőtisztaságra vonatkozó célok. A hatóság az e-járműveket a számos jelenlegi hajtástechnológia egyikének tekinti, amelyek segítségével a hosszú távú fenntarthatósági célok, a károsanyag kibocsátás csökkentése érhető el. A Pricewaterhouse Coopers vezetési tanácsadók tanulmánya szerint 2030-ban minden harmadik Európában regisztrált új autó elektromos autó lehet.
Ezért ma már nem kérdés, hogy valóban az elektromos, hibrid vagy hidrogéntechnológiás járművek érvényesülnek-e. Hamarosan az utcáink mindennapi életének részévé válnak.
Ezeket a járműveket is szervizelni, javítani kell majd, a hőgazdálkodás témaköre pedig egyre összetettebb lesz. Az akkumulátor és a teljesítményelektronika hőmérséklet-szabályozása ugyanolyan fontos szerepet játszik, mint a jármű belsejének fűtése és hűtése. Az ilyen típusú hajtásokhoz klíma alkatrészekre is szükség van – ezek jelentősége egyre nő, hiszen a klímarendszer gyakran közvetlenül vagy közvetve befolyásolja az akkumulátorok és az elektronika hűtését. A klíma karbantartása ezért még fontosabb szerepet fog játszani a jövőben.
Teljes tájékoztató az érdeklődőknek a Hella.com oldalán.