A többletfogyasztás több tényezőtől függ. Mértéke akár 10 % is lehet.
A többletfogyasztás függ a klímarendszer fajtájától, a jármű üzemállapotától, a kinti hőmérséklettől és a vezető használati szokásaitól. További kritérium a klímaberendezés ápolási és karbantartási állapota. Az autógyártás ezen a területen is nagy fejlődésen ment keresztül. Vannak szabályozott vagy önszabályozó kompresszoros klímarendszerek, amelyeknél az üzemállapottól függően nem mindig van szükség a teljes teljesítményre. Számos klímaberendezés rendelkezik már automatikus hőszabályozóval, illetve teljesen automatikus hőmérséklet- és szellőzővezérléssel. Ezek a fejlesztések nagyban hozzájárulnak az üzemanyagtöbbletfogyasztás minimalizálásához. A városi forgalomban némileg magasabb a többletfogyasztás, mint autópályán vagy városon kívül. A kinti hőmérséklet emelkedésével a klímaberendezésnek nagyobb hűtési teljesítményt kell leadnia, ami miatt természetesen nő az üzemanyagfogyasztást.
Aki indulástól érkezésig folyamatosan használja a klímát, az szükségtelenül pocsékolja az üzemanyagot. Az utóhűtő hatásnak köszönhetően a klímaberendezés már néhány kilométerrel a célállomás előtt lekapcsolható (ide vonatkozóan lásd a Hogyan használhatom a leghatékonyabban a klímaberendezést? c. részt is). A nem vagy rosszul karbantartott berendezések miatt olykor azt érzi az ügyfél, hogy nőtt az üzemanyag-fogyasztás. Ha nincs elegendő hűtőközeg, akkor a klímaberendezés hűtési teljesítményét úgy biztosítja a kompresszor, hogy a normálisnál gyakrabban és hosszabban üzemel. Emiatt természetesen nő az üzemanyag-fogyasztás. A klímaberendezés használata rendszerint 5-10 %-kal növeli az üzemanyag-fogyasztást. Ez az érték azonban relatív, mivel a klímaberendezés nélküli járműveket nagy melegben többnyire nyitott napfénytetővel/ lehúzott ablakokkal használják, a nagyobb légellenállás pedig majdnem ugyanakkora többletfogyasztást eredményez.