-
Mert évente akár 10 %-kal is csökkenhet a hűtőközeg mennyisége.
- Mert ellenkező esetben nem biztosított a kompresszor olajjal való ellátása.
- Mert a rendszerben lévő nedvesség költséges javításokhoz vezethet.
Néhány járműgyártó kijelentésével ellentétben a jármű klímarendszerét rendszeresen karban kell tartani. Természetes úton évente a rendszerben lévő hűtőközeg akár 10 %-a is elszivároghat a tömlőkön és összekötő elemeken keresztül. Emiatt a hűtési teljesítmény már három év után érezhetően csökken.
Ezenfelül a klímarendszerben keringő hűtőközeg a rendszerben lévő olaj hordozóközege is egyben. Ez az olaj a klímakompresszor kenéséhez szükséges. Ha túl kevés hűtőközeg van a rendszerben, akkor fennáll a veszély, hogy a kompresszor kenése már nem megfelelő. Ez a kompresszor teljes meghibásodását okozhatja. A szükségessé váló javítás költségei elérhetik akár az 1000 eurót is. Ez elkerülhető a klímaberendezés éves rendszerességű ellenőrzésével. A hűtőközeg ráadásul nedvességet vesz fel kívülről a tömlőkön keresztül. A nedvesség egy részét felfogja a klímarendszer szárítószűrője. A szárítószűrő kb. 2 év üzemidő után azonban eléri a telítettségi határértékét. Ha nem cserélik ki rendszeresen a szárítószűrőt, akkor a rendszerben felgyülemlő víz korrózióhoz vezet.
A rendszerkomponensek fokozott kopásával és mechanikai sérüléseivel számolni kell. Az expanziós szelep eljegesedésének veszélye szintén fennáll. Ez súlyos üzemzavarokhoz vagy akár a klímaberendezés meghibásodásához is vezethet. A magas javítási költségek a szárítószűrő rendszeres cseréjével elkerülhetők.