Weboldalunk sütiket használ a felhasználói élmény javítása érdekében. Az „Elfogadom” gomb használatával Ön elfogadja és tudomásul veszi a sütikkel kapcsolatos tájékoztatónkat és irányelveinket.
Elfogadom
Kategóriák

NOX szenzor

2023. 02. 27. 14:21:25

Széles választék áll rendelkezésre különböző haszongépjárművekhez, amelyek a leggyakoribb 24 V-os alkalmazásokhoz alkalmasak: DAF, Mercedes-Benz, MAN, Scania, Volvo, Renault, Iveco típusokhoz.

Kialakítás és funkció

Az NOx érzékelő egy szondából és egy vezérlőegységből áll. Kábelkötegen keresztül ezek szorosan össze vannak kötve egymással, hogy egy egységet képezzenek. Ez az érzékelő egység a kipufogógáz-rendszerbe van beépítve, és a kipufogógáz áramlásában lévő nitrogén-oxidok felismerésére szolgál.

Az NOx-érzékelő fontos eleme az NOx-kibocsátás csökkentését szolgáló utókezelő rendszernek, amelyet a karbamid-alapú SCR-rendszerrel (szelektív katalitikus redukció) felszerelt dízeljárművekben használnak. Az érzékelő lehetővé teszi a szigorú kibocsátási értékek betartását az Euro 5 normától kezdve. Következésképpen az NOx-érzékelő garantálja az AdBlue optimális adagolását a motorrendszerben, így hatékonyan csökkenti a környezetre káros nitrogén-oxidokat.

Ha az SCR rendszerben van egy felfelé és egy lefelé irányuló NOx-érzékelő, akkor a lefelé irányulónak az a feladata, hogy figyelje az SCR katalizátor hatását.

Sematikus ábra.

A dízelmotor futásából származó kipufogógáz-áram a dízel oxidációs katalizátorba (DOC), majd a dízel részecskeszűrőbe (DPF) jut. Ha a DPF részecskeszűrő terhelése elér egy bizonyos értéket, akkor a tisztítást el kell végezni.

Az ilyen részecskeszűrő regenerációt a megfelelő magasabb szintű rendszervezérlő egység automatikusan elindítja és felügyeli. Ráadásul az SCR rendszerrel (szelektív katalitikus redukció) felszerelt járműveket úgy lehet felszerelni, hogy csökkentsék a nitrogén-oxid mennyiségét.

Redukálószer (AdBlue) szisztematikus hozzáadásával a kipufogógáz-rendszerhez reakció megy végbe, melynek eredményeként a nitrogén-oxidok (NOx) nitrogénné (N2) és vízzé (H2O) alakulnak. Ezenkívül egy tisztító katalizátorral (ASC) kombinálva a felesleges ammónia (NH3) nitrogénné (N2) alakítható.

Tartalomhoz tartozó címkék: BLOG